P U L U P U L U
<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3065707473514125594\x26blogName\x3dPULUPULU\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://biraomar.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://biraomar.blogspot.com/\x26vt\x3d-8735217121887651722', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
The Bombastik Pulu Pulu



Shy Shy Meow Taking her JPJ test twice~

♥ Nurulkhabira Omar ♥ Bira or Nurul or Khabira or Mok for short ♥ Kluangrians ♥ Finish my Diploma ♥ soon gonna be 21 y/o soon soon :) ♥





Facebook | Twitter | Blogspot



Twitter:




Wishlist:

GRADUATE
KAWEN
TO BE LOVED
HAPPY FAMILY
LG LOLLIPOP/HP BANYAK GAME
JAPAN
LESEN KERETA


Zon Mengumpat:

Silalah berbahasa secomel dan semolek yang mungkin. :D




Resepi

Udang Butter Black Paper
Ayam Goreng Lemon




Menarik

Lelaki Idaman Aweks
Sahabat Vs Kekasih *Tips
Pendapat Lelaki Tentang Make Up
Bagaimana Bersahabat?
Cinta Sampai Mati?


Playback:
Cuti Semester dan Masalah
written on Sunday 27 October 2013 @ 04:47 ✈

Assalamualaikum!
Salam Ukhuwah!



Uish! Lama dah tak update blog gua nii.
Ade ura-ura macam nak tukar template.
HiHo! Hahahaha!
Sekarang nii tengah cuti semester. So lilek2 time.
Sorry ibu Bira tak bermaksud nak tidur sepnjang hari cuma Bira nak ibu tau Bira ade kat rumah. -_-'
Well "good" daughter kan? kan? hehehe 

Ibu you should be proud of me -_- haha! *joking

Kolej a.k.a. rumah sementara aku kat UiTM tuu. hmm 
Aku bakan merindui mereka semua. Nanti kalaulah aku tak busy aku contact laa korang. 
Well aku bukanlah pelajar mengikut jadual yang UiTM sediakan aku dah ade bos dah ada majikan. 
So aku follow the rule kalau aku nak berjaya untuk semester 6 nanti. Aku harap kawan-kawan aku faham situasi aku sebelum ini dan selepas ini berbeza. 
Memori kita semua akan aku ingat kecuali hilang ingatan. lol. Love you guys. xoxo



Begini ceritanya tepat pada 5 Oktober 2013 tamatlah sudah semester 5 aku di UiTM Kuala Pilah.
Setelah 2 tahun setengah aku bertapak menuntut ilmu kat situ.
Kini tibalah masa aku kena keluar berpraktikal.



Cerita pasal praktikal. Praktikal kat mana?
Haa tuu masalahnya sekarang. Aku tak tau nak praktikal kat mana.
Sebab kilang-kilang yang aku apply diorang tak bagi jawapan.
Nice right? Well aku rasa kalau aku dah betul-betul bekerja nanti aku nak bagi satu cadangan bahawasanya kalau korang dah tak nak terima student tuu praktikal ape salahnya inform. Act like a profesional.
Ini tidak biarkan kitorang student nii tetunggu-tunggu.
Bila dah dekat dengan tarikh yang sepatutnya kitorang nak praktikal baru nak bagi tau.
Ciss! what an attitude?
Kau tahu tak aku call pihak kilang tuu kadang-kadang sampai dua kali sehari sebab nak confirm kan.
You know what I get? Nothing. Penat gua call pakai kredit gua korang punya orang atasan takde.
Everytime I called. Kalau sekali dua tuu aku percaya laa busy Nii kalau tiap kali aku call. -_-
Kalau nak larikan diri tuu cakap je laa. Banyak alasan. Nak kelentong dengan orang kaki kelentong. Silap laa.
So sekarang aku tabahkan hati untuk cari kilang lain sebagai inisiatif.
Sabar sabar fuhhhh~

Semangat aku nak sambung oversea. Doakan aku. InsyaAllah.


Hidup aku sebagai student luar bakal bermula 2 Dis nanti.
Cuak tuu memang laa. Mana nakdapat duit mana nak rumah sewa. Takpe ni satu proses pembelajaran dalam hidup.
Gua nekad lepas diploma nak sambung degree. Walaupun result aku tak gempak tak laa dekan well tak pernah pun. Aku nak apply jugak untuk oversea.
Hidup nii penuh cubaan. So why should not I try too kan?
Semester 5 nii aku dapat rasakan aku banyak main. Tapi aku study sungguh-sungguh.
Semester 5 nii aku tak keluar sangat. Well jarang keluar.Tapi duit habis jugak. Sebab makanan. Perut aku perlu dijaga dibelai dimanjai okay. Hehehe.

JEPUN

ATAU


JERMAN


Aku aim nak sambung Jepun tapi....abang dengan ayah aku suruh sambung Jerman. -..-
Aku tak laa sebijak itu. Tapi aku cuba.
Mana-mana peluang aku cuba.
Sape2 yang ade link atau mana-mana laman web yang boleh tolong aku sambung belajar ke Jerman atau Jepun boleh bagi kat komen aku. Terima kasih sangat2. :)

Okay sampai sini dulu.
Idea memang banyak tapi malas pulak nak menulis sekarang nii.
Okay. Gua undur diri dulu.
Wassalam 
Adios Amigos~




nota dahi : Jauh dimata dekat dihati. Kalau aku tak contact tak bermakna aku lupa korang ade je dalam otak cuma aku malas. Jangan dipaksa aku sayang atau rindu kalau aku dipaksa cakap takde istilah ikhlas dalam hati aku. :)

0 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Fully edited by Bira
Do you know ? Honesty is the best policy in life