P U L U P U L U
<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3065707473514125594\x26blogName\x3dPULUPULU\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://biraomar.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://biraomar.blogspot.com/\x26vt\x3d-8735217121887651722', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
The Bombastik Pulu Pulu



Shy Shy Meow Taking her JPJ test twice~

♥ Nurulkhabira Omar ♥ Bira or Nurul or Khabira or Mok for short ♥ Kluangrians ♥ Finish my Diploma ♥ soon gonna be 21 y/o soon soon :) ♥





Facebook | Twitter | Blogspot



Twitter:




Wishlist:

GRADUATE
KAWEN
TO BE LOVED
HAPPY FAMILY
LG LOLLIPOP/HP BANYAK GAME
JAPAN
LESEN KERETA


Zon Mengumpat:

Silalah berbahasa secomel dan semolek yang mungkin. :D




Resepi

Udang Butter Black Paper
Ayam Goreng Lemon




Menarik

Lelaki Idaman Aweks
Sahabat Vs Kekasih *Tips
Pendapat Lelaki Tentang Make Up
Bagaimana Bersahabat?
Cinta Sampai Mati?


Playback:

Bulan Mengambang:


March 2011
May 2011
July 2011
August 2011
September 2011
October 2011
November 2011
December 2011
January 2012
February 2012
April 2012
May 2012
June 2012
July 2012
August 2012
October 2012
November 2012
December 2012
January 2013
February 2013
April 2013
May 2013
June 2013
July 2013
August 2013
October 2013
November 2013
April 2014



Link exchange :


Photobucket


awesome :)


Vivalavida

EYEHAWKIANS WARRIORS



Cinta Berani Mati
written on Friday 23 November 2012 @ 16:36 ✈

Assalamualaikum
Salam Ukhuwah! :)



Moshimoshi!
Wachaaa! Selamat pagi, petang dan malam kawan-kawan.
Sihat? Alhamdulillah. :)
Sebelum tuu nak cerita sikit sebab terharu laa ade jugak rupanya orang baca blog aku yang tak seberapa nii. Sebab ade je member-member call dan bebual mintak update blog. Terharu sangat thanks sebab sudi membaca di blog sederhana ni :')


Merajuk pada tajuk kita hari ini.
"Cinta Berani Mati"
Tajuk nak gempak entry tak seberapa.
Well lantak aku laa nak buat tajuk ape pun. *smile*

Cinta berani mati apa maksud die.
Setiap orang ada definisi cinta tersendiri.
Hari nii malas laa nak cerita pasal definisi cinta yang korang faham. Kalau nak cerita buat laa blog sendiri *gurau kasar* teruskan membaca silalah sila sila.

Cinta berani mati ni selalu disalah gunakan dan disalah ertikan. Contohnya! Okay contohnya hmm okay bagi beberapa situasi kat korang laa.


Situasi 1

A : Saya tak suka awak kawan si Peah(bukan nama sebenar) tuu! Awak hak saya sorang je!

B : Kenapa awak nak halang saya nak kawan dengan dia. Awak jangan nak kongkong saya. Kita ni belum kawen lagi pun nak kongkong. Btw bukan awak yang mengandungkan, melahirkan dan menjaga saya so yang lebih berhak saya adalah mak saya bukan awak!

A : *Amek garfu cucuk mata si B dengan ghairah* Kalau aku tak dapat semua orang tak boleh dapat.

B : Arghhhh! arghh! *motif sangat aku buat nii*

Lalu si B mati ditempat kejadian.



Situasi 2

A : Ayah, janganlah ayah tinggalkan kami. 

B : Ayah macam mana kami nanti selepas ayah tiada siapa yang nak sara kami nanti.

C : Anak-anak, ayah dah siapkan wasiat untuk anak-anak semua. Semua harta dibahagikan secara adil. Uhuk Uhuk!

B : *ambil racun tikus letak dalam air ayah*

A : Kau buat ape ni B! Kau dah gile ke?

B : Diamlah A! *kasik ayah minum*

C : Uhuk Uhuk Uhuk! Krohhh krohhh!! 

Si ayah pun pergi meninggalkan mereka berdua.

D : Harta yang ayah kamu tinggalkan untuk si A 3/4 manakala si B 1/4.

B : Ini tak adil. *pergi dapur amik pisau tikam D*

A : Ape kau buat nii B!

B : *tikam A lepas tuu tikam diri sendiri*

Semua mati. Tragis










Situasi 3

A : Aku rasa aku suka si C tuu laa. *wink*

B : Ouhhh. Yeke? *aku pun suka si C tuu*

C : Hai A cantik awak hari nii. 

A : Eh tak laa mana ada. *blush*

B : *Aku ni halimunan ke?*

Si C berlalu laa naik tangga depan si A dengan B nii.

B : Eh! Untung laa kau. *sambil menolak si A jatuh tangga*

Si A jatuh tegolek-golek dari tangga lalu cedera tapi tak mati

B : Sori A aku tak sengaja *senyum jahat*

A : Eh takpe sikit je nii. 



Kura-kura time. :)

These are beberapa situasi yang sumpah memang tak masuk akal tapi boleh tejadi. Tak mustahil. Because of what? Because of LOVE.
Ini cinta versi taksub habis ni. Sanggup membunuh dan mencederakan.
Even dalam family pun boleh saling membunuh.

Okay nak cerita untuk Situasi 1. Situasi orang yang bercinta. Diorang sibuk kata hak tuu hak nii haktuiih! Kalau CTU 150 (UiTM) dapat A+ boleh jawab soalan tajuk "hak" dapat markah penuh boleh laa nak argue mendalah ni sesama korang. Belum apa-apa dah sibuk nak hak-hak laa. Well of course laa kita sayang pasangan kita, taknak orang kacau "kebahagiaan" kita. Janganlah mengongkong. Bila dah start mengongkong tak kira la lelaki ke perempuan ke mesti rasa rimas. Bila dah start rasa rimas mulalah nak bergaduh je. Benda kecik jadi besar. Kalau korang rasalahkan sebelum kawin dah sibuk nak berebut "hak" masing-masing nanti lepas kawin macam mana pulak ye? Well pendapat sayalah ayat "Awak hak saya orang lain tak boleh nak amik awak kalau saya tak dapat orang lain tak boleh dapat. :)" agak menyampah didengar atau dibaca dan kalau tak silap ayat ni boleh jadikan korang suspek kalau ade apa-apa terjadi kat pasangan korang, sebab apa? sebab ayat ni macam ada bentuk ancaman. See aku tengok CSI okeyy~ Lagi satu In Shaa Allah aku takkan cakap ayat ni kalau aku bercinta kalau aku buat makilah aku supaya aku ingat. :) 

Untuk Situasi 2. Membunuh ahli keluarga kerana cinta pada harta. Haa. benda ni satu lagi sebenarnya sebab harta korang nak saling berbunuhan. Bukan apa. Sebenarnya situasi macam nii dah banyak jadi kat Malaysia. Cuma tak di dedahkan atau kita sendiri tak ambil peduli pasal hal ni selagi tak kena kat kita selagi tuu kita tak ambil pusing pun. kankankan. :)

Situasi 3 pulak pasal cemburu. Dengan kawan baik pun nak cemburu. Haish! Krisis-krisis~ Macam nii laa kalau korang rasa crush yang korang sayangi tuu dah tunjuk memang TAK minat langsung kat korang tapi lebih menunjukan minat pada KAWAN BAIK korang sendiri. Apa lagi bunuh laa kawan korang. HAHA! Wrong step babe. Doakanlah kebahagiaan diorang. Elakkan laa diorang melakukan maksiat. Well bukan je dapat pahala tapi korang pun bahagia SIKIT laa sebab crush korang bahagia dan bespreng korang pun bahagia. Cemburu tuu wajibulghunnah laa ada kan tapi kalau korang betul-betul sayang bespreng korang dan crush korang mesti laa kita buat ape yang buat diorang bahagia. So let you be the third bukan syaitonirajim. Tapi bukan manusia yang ke3 yang menyebabkan kebahagiaan orang hancur. Get my words?

Kita kat Malaysia ni sibuk berbunuh-bunuh sebab cinta yang kadang-kadang tak munasabah. Saudara kita di Palestin di bunuh kerana mempertahan kan negara, Agama Allah. MasyaAllah. :'(


Entry kali nii khas untuk orang-orang kat luar sana yang bosan-bosan. Boleh laa baca entry nii. Senyum sikit. Kalau terasa masa baca apa-apa entry dalam blog nii awal-awal lagi ceq mintak maaf laa ye. :)
Adios!





nota dahi : Entry apa lagi nak buat ea. Sambil kemas barang nak naik sem sambil update entry baru dalam blog. yow!


0 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Fully edited by Bira
Do you know ? Honesty is the best policy in life