P U L U P U L U
<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3065707473514125594\x26blogName\x3dPULUPULU\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://biraomar.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://biraomar.blogspot.com/\x26vt\x3d-8735217121887651722', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
The Bombastik Pulu Pulu



Shy Shy Meow Taking her JPJ test twice~

♥ Nurulkhabira Omar ♥ Bira or Nurul or Khabira or Mok for short ♥ Kluangrians ♥ Finish my Diploma ♥ soon gonna be 21 y/o soon soon :) ♥





Facebook | Twitter | Blogspot



Twitter:




Wishlist:

GRADUATE
KAWEN
TO BE LOVED
HAPPY FAMILY
LG LOLLIPOP/HP BANYAK GAME
JAPAN
LESEN KERETA


Zon Mengumpat:

Silalah berbahasa secomel dan semolek yang mungkin. :D




Resepi

Udang Butter Black Paper
Ayam Goreng Lemon




Menarik

Lelaki Idaman Aweks
Sahabat Vs Kekasih *Tips
Pendapat Lelaki Tentang Make Up
Bagaimana Bersahabat?
Cinta Sampai Mati?


Playback:
Sahabat dan Crush
written on Sunday 25 November 2012 @ 02:11 ✈

Assalamualaikum
Salam Ukhuwah. :)



Tengok sikit tajuk. Hmm
Menarik tak? Hahaha! Tak masal nak tanya.
Korang tak nak comment ke blog aku?
Sokey lah janji ada orang baca takdelah membebel dalam blog ni takde sape membacanya pun. Sorry awal-awal post kali nii memang panjang. Hehe :)

Cuti semester ni macam-macam jadi. Satu demi satu ujian datang. First pasal member, second pasal repeat paper, lepastu pasal fail JPJ. Alhamdulillah aku hadapi semua tuu dengan tenang. Dengan ada keluarga dan sahabat.
Terima kasih sebab sentiasa ada dengan aku dikala susah dan senang. :')

Okay sejak akhir-akhir ni aku asyik terfikir kenapa hidup aku tak macam orang lain. Semua mak ayah kasik buat. Aku ni nak keluar ke Pilah tuu pun fikir berpuluh-puluh kali. Yela orang mak ayah topup kan handphone, masuk duit tiap-tiap bulan dapat PTPTN lagi. Aku ni semua menghrap kat PTPTN. Nasib baik kalau abang dengan akak aku kasik duit belanja. Tapi sebenarnya di sebalik semua ni terjadi ada hikmahnya. Tak ada laa aku memboros berjoli sakan. But sorry to say laa kan. Dengan makanan aku sendiri (bukan makanan orang lain) aku memang tak kedekut. Ye laa aku yang makan bukan orang lain. One thing aku belajar kat U ni jangan kedekut makanan sebenarnya. Series laa dulu time sekolah memang aku kedekut makanan. Sampai member pun teragak-agak nak mintak sebab untung kalau mintak dapat tuu pun aku kasik seciput je. Hish! Melalut lari tajuk -_-'




Post kali ni nak cerita pasal sahabat dan crush pujaan hati time sekolah dulu. 

Sebenarnya time sekolah dulu ada laaa crush yang memang perhubungannya ditentang oleh member-member seangkatan. Sebab diorang tak suka dengan mamat tuu. Well sebab nama pun crush kan ape orang cakap semua tak dengar. Pulak tuu si crush nii baik dengan aku. Kalau korang rasanya korang pun macam ye tak ye je dengan apa yang member korang cakap tuu kan kan kan? Sampailah bespreng aku si H nii cakap "Bira, dia ni jenis kalau nak die kejar sampai dapat, kalau tak nak die buang jauh-jauh" Start dari tuu terdetik laa hati nii takut la si crush aku nii buat macam tuu kat aku. So lepas tuu macam-macam jadi kat kitorang masuk kes sekolah aku gaduh dengan best friend aku sendiri. Well dapat bayangkan tak macam mana situasi waktu tuu. Cukuplah dengan budak form bawah cakap aku ni nak rampas bla bla bla. See that tekanan kot nak SPM lagi. Sampailah aku baik balik dengan best friend aku dan gaduh dengan crush aku. Nak tau sebab ape aku sanggup buat macam tuu. Sebab aku percaya sahabat lagi penting. Jangan tanya kenapa :)
Ada certain orang akan mempertikaikan kenapa kawan aku buat itu ini. Then sampailah satu masa korang akan nampak ape yang diorang cakap tuu betul. Dan masa tuulah korang akan nampak mana betul dan salah. 





Masa gaduh dengan best friend aku nii. Dia memang marah kat aku bila dapat "cerita" yang aku dengan si crush aku nii telah melakukan perkara mungkar masa pergi rombongan sivik. Sebenarnya dia tak tau pun situasi sebenar. So kawan aku ni dengan ghairah ni terus pegi buat conclusion tanpa membuat observation. Haaaa~ Maka macam-macam cerita keluar sehingga ke pengetahuan cikgu-cikgu sekolah tercinta. *situasi dalam bas tuu biar laa terkubur je sedih pulak bila ingat isk isk sobs sobs* Maka keluar masuklah bilik kaunseling dah laa aku nii N.Pengerusi PRS dengan N.Pengerusi Librian tak ke haru hidup aku. Bila cikgu tanya jawab entah laa entah laa. Nasib tak sampai kat Pengetua kalau tak habislah~ Apa jadi dengan kawan aku nii. Die ni still lagi percaya yang aku ni buat perkara tak senonoh tuu. Sampailah satu masa die jumpa aku dan die mintak maaf bila dapat tau perkara sebenar yang terjadi yang sudah semestinya bukan salah aku. Die tanya kenapa aku tak cerita perkara sebenar masa die "attack" aku tuu. Aku tanya die balik. "Agak-agak kau kalau aku cerita perkara sebenar masa kau tengah maki hamun aku kau percaya tak cakap aku" Dan die terus diam. Sebenarnya kalau orang tengah marah jangan melawan balik dengan marah sebab die akan igt korang mereka cerita supaya diri korang terlepas dari salah tuu. Faham tak? Kalau korang faham macam mana sahabat korang bekerja macam mana perangai die tabiat die korang akan tau macam mana nak kawal amarah die. Miss A cerita kau aku masukkan kat sini sebagai kenangan kita wresling, begusti, senyum bersama :)




Dear MR Bla bla bla

Haha! Rasa kelakar, sedih, marah, terkilan semua ada bila teringat balik zaman kite sekolah dulu-dulu. Macam mana first time kau call aku. First time aku keluar dengan lelaki tapi bawak adik aku. Sebenarnya memang aku cuba sangat-sangat lupakan kau tapi tak boleh. Kau nak tau sebenarnya aku selalu stalk FB kau Twitter kau. Motif kan?! Tapi tak tau laa. Sebab kau orang pertama kot buat aku macam tuu. Masa dapat tau kau couple aku rasa macam nak unfriend je kau.Tapi akal aku masih waras. Kita dah janji walau apepun jadi kite tetap kawan. Teringat masa kite cerita pasal kawin laa, pakai inailah. Curi-curi call malam-malam. Balas msg kau lambat sebab tertido. Kau marah aku sebab tido tak cakap, Hahaha! kelakar sangat masa tuu. Maaf sebab aku ingat lagi semua tuu. Aku tau mungkin kau dah lupa. Malu je aku ingat sorang-sorang. Btw nak cakap terima kasih sebab pernah hadir dalam kamus hidup aku. :'>

Haha! Macam biasa sebenarnya hidup aku nii. Tapi aku pernah rasa macam mana mak ayah tak suka aku kawan dengan anak diorang, aku pernah rasa macam mana korang dah sama-sama tetibe muncul orang ketiga *ni memang salah aku* aku dah rasa bila korang dah nak sama-sama tiba-tiba terputus macam tuu je. Gaduh dengan kawan baik sendiri, kena tikam dengan kawan sendiri, kena tipu dgn kawan sendiri, kena tuduh, kutuk dengan kawan sendiri. Well asam garam kehidupan kan. Kadang kita disanjung kadang kita dipijak. Hidup macam macam. Pada Allah kita berdoa kuatkan iman. Pada ayahibu kita menagih kasih. Pada sahabat kita mengadu nasib. Terima kasih sebab sentiasa ada dengan dikala susah dan senang. :)


Dear Mr. Kruncy Crush 



Hei awak! Awak terima kasih sebab tak bagi harapan. Tapi maaf saya "ter"mengharap. Saya cuba untuk lupakan semua tuu. Kita sama-sama masih belajar. Sama-sama masih menuntut. Kita sesuai jadi adik dan abang, kita sesuai jadi team atas padang, kita sesuai jadi sahabat baik. In Shaa Allah saya cuba lupakan perasaan yang merapu meroyan tuu. Tapi please ea. nak igtkan awak jangan bagi harapan. Sem depan dah tak jumpa. Nak grade roger mak kat kampung Pilah ni haa -_-'


Maai panjangnya!
Entry kali nii khas untuk menyedapkan hati. Sebenarnya nak cerita agak panjang, ni dah version pendek sikit saja. Saje post nak kasik orang yang tengah bosan-bosan memaki hamun entry merapu aku nii. Sampai sini saja. Nanti nak buat cerita lain pulak :)




nota dahi : Muka blur macam aku tak bermakna takde crush gangster yang ganas pun makan strawberry okeyy~










2 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Fully edited by Bira
Do you know ? Honesty is the best policy in life